Søk

Søk støtte


30
mar 2025

Chunichi-Inadomi-fondet for norsk-japansk kulturutveksling

Søknadsfrist: 30.03.2025
  Chunichi-Inadomi-fondet for norsk-japansk kulturutveksling Fondet støtter gjensidig kulturutveksling mellom Norge og Japan. Støtten gis i form av stipend, reisestipend…

Les mer...

Lukk

 

Chunichi-Inadomi-fondet for norsk-japansk kulturutveksling

Fondet støtter gjensidig kulturutveksling mellom Norge og Japan. Støtten gis i form av stipend, reisestipend og bidrag til prosjekter, aktiviteter, arrangementer, o.l. 

Det deles tradisjonelt ut stipender i størrelsesordenen 5 000 kr – 50 000 kr. 

HVEM KAN SØKE?

Stiftelsen skal generelt tjene gjensidig kulturutveksling mellom Norge og Japan. Du må (1) være student, forsker eller annen kulturarbeider med konkrete planer om utveksling, eller (2) ha konkrete planer om andre tiltak som fremmer kulturelt samkvem mellom Norge og Japan.

 

Søknadsfristen er 30. mars 

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

30
mar 2025

Den grevelige Hjelmstjerne-Rosencroneske Stiftelse ved Universitetet i Oslo

Søknadsfrist: 30.03.2025
  Den grevelige Hjelmstjerne-Rosencroneske Stiftelse ved Universitetet i Oslo Stiftelsen støtter vitenskapelige og faglige reiser tilknyttet livsvitenskap for ansatte ved…

Les mer...

Lukk

 

Den grevelige Hjelmstjerne-Rosencroneske Stiftelse ved Universitetet i Oslo

Stiftelsen støtter vitenskapelige og faglige reiser tilknyttet livsvitenskap for ansatte ved Universitetet i Oslo. Støtte gis i form av reisestipend. 

Gitt at stiftelsen har begrensede midler, kan ikke søkere påregne å få fullfinansiert sine reiser. Potensielle søkere oppfordres derfor til å søke flere finansieringskilder. 

Det deles tradisjonelt ut  stipendier i størrelsesordenen 5 000 kr - 25 000 kr. 

HVEM KAN SØKE?

Din aktivitet må falle inn under stiftelsens formålsbestemmelse. Du må være ansatt ved Universitetet i Oslo og ha konkrete planer om en vitenskapelig/faglig reise tilknyttet livsvitenskap

 

Søknadsfristen er 30. mars 

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

30
mar 2025

Den norske Banks fond for Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiO

Søknadsfrist: 30.03.2025
  Den norske Banks fond for Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiO Fondet dekker utgifter (1) i forbindelse med forelesninger fra…

Les mer...

Lukk

 

Den norske Banks fond for Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiO

Fondet dekker utgifter

(1) i forbindelse med forelesninger fra andre enn universitetets egen lærerstab, særlig utenlandske gjester, innen fagområdene bank-, penge- og finansvesen, eller internasjonal økonomi, og

(2) til norske forskeres opphold i utlandet for å drive studier i de samme emner.

Støtte gis i form av vitenskapelige stipender og reisestipender.

Det deles tradisjonelt ut stipender i størrelsesordenen 10 000 kr – 100 000 kr.

HVEM KAN SØKE?

Din aktivitet må falle inn under fondets formålsparagraf. Du må

(1)        være ansatt ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiO
(2)        ha konkrete planer om å organisere gjesteforelesning(er) ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiO, eller
(3)        ha konkrete planer om et forskningsopphold i utlandet innen aktuelt fagområde (bank-, penge- og finansvesen eller internasjonal økonomi)

Utfyllende om gjesteforelesning(er)

Foreleserne bør ha arbeidet i forretningsbank, sentralbank, offentlig finansadministrasjon eller i internasjonale økonomiske organisasjoner eller institutter, eller ha særlig engasjert seg med spørsmål som berører de nevnte institusjoners og organers virksomhet.

Det er aktuelt å støtte kortvarige gjesteforelesninger og noe lengre sammenhengende opphold ved universitetet.

 

Søknadsfristen er 30. mars

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

30
mar 2025

Det juridiske fakultets reisefond av 1973

Søknadsfrist: 30.03.2025
  Reisestipend fra Det juridiske fakultets reisefond av 1973 Det juridiske fakultets reisefond av 1973 gir økonomisk støtte til juridiske…

Les mer...

Lukk

 

Reisestipend fra Det juridiske fakultets reisefond av 1973

Det juridiske fakultets reisefond av 1973 gir økonomisk støtte til juridiske kandidater som skal foreta reiser i forbindelse med vitenskapelige studier. Støtten gis i form av reisestipend, og har som mål å bidra til faglig utvikling og internasjonal kunnskapsutveksling innenfor rettsvitenskap.

Stipender tildeles vanligvis i størrelsesordenen 10 000 kr – 50 000 kr. Eksepsjonelt gode søknader kan unntaksvis vurderes for større tildelinger.

Hvem kan søke?

For å være kvalifisert for støtte må du:

• Være en juridisk kandidat tilknyttet Det juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo.
• Ha konkrete planer om en reise i forbindelse med vitenskapelige studier.
• Planlegge en reise til et land utenfor Skandinavia, Island, Færøyene og Finland.

Reisen må være faglig begrunnet og ha en tydelig tilknytning til søkerens vitenskapelige arbeid.

Søknadsfristen er 30. mars

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med stiftelsens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, vil kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må alle utgifter dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor stiftelsens formål vil kreves tilbakebetalt.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

30
mar 2025

Fondet for anvendt forskning ved Økonomisk institutt

Søknadsfrist: 30.03.2025
Fondet for anvendt forskning ved Økonomisk institutt Fondets formål er å fremme anvendt økonomisk forskning i fagmiljøet ved Økonomisk institutt…

Les mer...

Lukk

Fondet for anvendt forskning ved Økonomisk institutt

Fondets formål er å fremme anvendt økonomisk forskning i fagmiljøet ved Økonomisk institutt ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet (UiO) og ved Frischsenteret.

Støtte gis til tiltak som fremmer samarbeidet mellom de to institusjonene, og som bygger opp det faglige grunnlaget for dette.

STØTTEN GIS I FORM AV 

- stipend for opphold av kortere eller lengre varighet ved andre forskningsinstitusjoner
- stipend til kompetansebygging
- økonomisk støtte til opphold ved instituttet eller ved Frischsenteret for forskere fra andre institusjoner i inn- eller utland

Annen støtte kan vurderes hvis den planlagte aktiviteten faller inn under fondets formål.

Det deles tradisjonelt ut vitenskapelige stipendier i størrelsesordenen 20 000 kr – 100 000 kr. Eksepsjonelt gode søknader kan vurderes for høyere beløp.

HVEM KAN SØKE?

Du må

- være tilknyttet Økonomisk Institutt (UiO) eller Frischsenteret
- ha konkrete planer som faller inn under fondets formål

Søknadsfrist er 30. mars

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. 

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

30
mar 2025

Stiftelsen til tannlegevitenskapens fremme

Søknadsfrist: 30.03.2025
Stiftelsen til tannlegevitenskapens fremme Stiftelsen gir økonomisk støtte til fremme av norsk preklinisk og klinisk odontologisk forskning og undervisning.  …

Les mer...

Lukk

Stiftelsen til tannlegevitenskapens fremme

Stiftelsen gir økonomisk støtte til fremme av norsk preklinisk og klinisk odontologisk forskning og undervisning.

 

STØTTEN GIS I FORM AV 

- Vitenskapelig stipend

Det deles tradisjonelt ut vitenskapelige stipendier i størrelsesordenen 10 000 kr - 50 000 kr. Eksepsjonelt gode søknader kan unntaksvis tildeles større beløp. 

 

HVEM KAN SØKE? 

Du må være

- forsker innen preklinisk og/eller klinisk odontologi

eller

- underviser innen preklinisk og/eller klinisk odontologi


Stiftelsen gir bidrag til

- formidling av vitenskapelige arbeider og undervisningsopplegg
- odontologiske undersøkelser
- publisering i vitenskapelige tidsskrifter.

 

Søknadsfristen er 30. mars 

 

Generell informasjon:

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

MERK: Stipend skal gå til dekning av merutgifter (f.eks. driftskostnader, reiseutgifter) for å være skattefrie.

UNIFORs stiftelser gir som hovedregel ikke støtte til generelt livsopphold (husleie, mat, o. l.). De stiftelsene som kan dekke slike utgifter, informerer om dette konkret i sine utlysninger. Slike stipender er skattepliktige.

Søk her

Utlysning

30
mar 2025

Wedel Jarlsbergs Fond

Søknadsfrist: 30.03.2025
  Wedel Jarlsbergs fond Fondet støtter hovedsakelig unge forskerrekrutter (ph.d.) innen samfunnsvitenskap ved Universitetet i Oslo. Støtten gis i form…

Les mer...

Lukk

 

Wedel Jarlsbergs fond

Fondet støtter hovedsakelig unge forskerrekrutter (ph.d.) innen samfunnsvitenskap ved Universitetet i Oslo. Støtten gis i form av reisestipend til lengre forskningsopphold (minimum 3 måneder) ved fremragende universiteter i utlandet.

Det kan søkes om inntil 100 000 kroner til reise og opphold.

Informasjon om offentliggjøring av tildelinger

Etterkommer av fondets oppretter og fortsatt giver har uttrykt ønske om innsyn i hvem som mottar støtte fra fondet. Dersom du tildeles stipend, vil fondet dele følgende opplysninger:

- Prosjekttittel
- Kort sammendrag av prosjektbeskrivelsen
- Tildelt beløp

Deling av opplysninger gjelder kun for stipendmottakere og krever samtykke. Samtykke er frivillig og innhentes i søknadsskjemaet. Det kan når som helst trekkes tilbake ved å kontakte fondet.

 

HVEM KAN SØKE?

Du må (1) være ph. d.-kandidat innen samfunnsvitenskap ved Universitetet i Oslo, og (2) ha konkrete planer om minimum 3 måneders forskningsopphold ved et fremragende universitet i utlandet. Bekreftelse på opptak må lastes opp i søknadsskjemaet. 

 

Søknadsfristen er 30. mars

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med stiftelsens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, vil kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må alle utgifter dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor stiftelsens formål vil kreves tilbakebetalt.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

31
mar 2025

Solgløttfondet

Søknadsfrist: 31.03.2025
Solgløttfondet Fondet har som formål å gi sykepleiere ansatt ved Oslo Universitetssykehus (OUS) mulighet for rekreasjon. Det er mulig å…

Les mer...

Lukk

Solgløttfondet


Fondet har som formål å gi sykepleiere ansatt ved Oslo Universitetssykehus (OUS) mulighet for rekreasjon. Det er mulig å søke om stipend på inntil kr 5 000
.

 

De som er søknadsberettiget er autoriserte sykepleiere ved OUS som:

- har vært ansatt i minst 10 år

eller 

- er alders- eller uførepensjonister som har vært ansatt ved OUS i minst 10 år

Aktuelle kandidater må være medlem av Norges Sykepleierforbund.

Dersom du tidligere har mottatt stipend fra fondet kan du søke på nytt etter 3 år.

 

Rekreasjon defineres som hvile og fornøyelse.


Vi ber deg være tydelig i å beskrive hva et eventuelt bidrag fra Solgløttfondet skal gå til. Søknaden
må vise til konkrete planer. Ved uspesifiserte planer anses søknaden som mangelfull og søker risikerer å få avslag. 

 

Eksempler på aktiviteter som har fått støtte:

1) Spaopphold i inn- og utland

2) Klippekort til avslappende behandlinger, f. eks. massasje, basseng, floating

3) Deltakelse på avslappende kurs, f. eks. yoga, meditasjon

4) Bidrag til rekreasjonsturer i fjell, skog eller mark, i inn- og utland, herunder fiske- og skiturer

5) Bidrag til motorsykkeltur

 

Merk at fondet 

1 ) KUN dekker utgifter til søker, ikke til ektefelle, barn osv.

2) IKKE gir støtte til ren ferie

3)  IKKE dekker utgifter ved abonnement til treningsstudio, e. l. 

4) IKKE dekker medisinske behandlinger

5) IKKE dekker ekstravagante festmiddager, men kan dekke generell kost (frokost, lunsj, middag). 

6) IKKE dekker innkjøp av klær, utstyr, e.l.

 

Søknadsfristen er 31. mars 

 

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

01
apr 2025

Ingegerd og Arne Skaugs Forskningsfond

Søknadsfrist: 01.04.2025
(see below for English)   Ingegerd og Arne Skaugs Forskningsfond Fondet fremmer økonomisk forskning. Støtte gis fortrinnsvis til studier av…

Les mer...

Lukk

(see below for English)

 

Ingegerd og Arne Skaugs Forskningsfond

Fondet fremmer økonomisk forskning. Støtte gis fortrinnsvis til studier av forhold og utvikling i Norge eller andre land som deltok i Det europeiske gjenreisningsprogram (1947-1952).

STØTTEN GIS I FORM AV

a) stipend til en yngre forsker, fortrinnsvis til studieformål som nevnt i fondets vedtekter § 1.

b) Bidrag til trykking av rapport som nevnt under a.

c) Dekning av utgifter ved invitasjon av utenlandske forskere til opphold i Statistisk Sentralbyrås Forskningsavdeling.

Stipender gis normalt i størrelsesordenen kr 20 000-100 000. Unntaksvis tildeles større beløp.

 

Søknadsfristen er 1. april 2025.

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra fondet skal brukes i tråd med formålet.

Merutgifter
Fondet gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette er skattefrie stipender.

Merutgifter kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kreves tilbakebetalt.

Generelt livsopphold
Stipender til dekke av generelle levekostnader er skattepliktig. Genelle levekostnader kan inkludere:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Dokumentasjonskrav: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor fondets formål vil kreves tilbakebetalt av fondet.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

--

 

Ingegerd og Arne Skaugs Forskningsfond

The fund’s purpose is to promote economic research.

Support is preferably given to studies of conditions and development in Norway or other countries that participated in the European Reconstruction Program (1947-1952).

Each year’s available funds are granted to the following purposes:

a) Scholarship for a younger researcher, preferably for study purposes as mentioned above. The candidate must be under 40 years of age at the end of the application deadline. The person who receives such a scholarship must submit a written report to the board.

b) Contributions to the printing of reports as mentioned under a.

c) Coverage of expenses when inviting foreign researchers to stay in Statistics Norway’s Research Department.

Scholarships are typically awarded in amounts ranging from NOK 20,000 to 100,000. In exceptional cases, larger amounts may be granted.

 

The application deadline is 1st of April 2025.

 

Tax Considerations and Use of Grant Funds

Allocated funds must be used strictly in accordance with the Fund's objectives and intended purpose.

Additional Expenses
The Fund offers support for verifiable additional expenses directly incurred from the planned activity. These grants are exempt from taxes.

Eligible additional expenses may include:

- Travel costs associated with events, activities, or projects (e.g., transportation, accommodation)
- Costs for equipment or materials essential for carrying out events, activities, or projects
- Registration fees for conferences, courses, or similar activities

Documentation requirements: All additional expenses must be substantiated with receipts or equivalent documentation. Funds that cannot be verified will need to be refunded to the Fund.

General Living Expenses
Grants intended for general living costs are taxable.

General living expenses may include:

- Rent or housing costs
- Food and daily household necessities
- Utilities such as electricity, water, and heating
- Transportation expenses related to work or studies

Documentation requirements: To ensure compliance with regulations, the use of funds must be properly documented and reported. Any surplus or funds used outside the scope of the Fund's objectives must be refunded.

General Information

UNIFOR's application system automatically sends confirmation emails upon receipt of applications. If you have not received a confirmation, you should check the status of your application. If the status says "Saved," it has not been received. If the status says "Submitted," it has been received.

In cases where applications cannot be submitted, it is usually due to firewalls blocking access to UNIFOR's application system. In such cases, we recommend trying to submit the application via an alternative browser.

If you encounter issues submitting your application, please contact UNIFOR for guidance. UNIFOR is happy to assist with application guidance during office hours throughout the application period. However, we cannot guarantee assistance if questions arise close to the application deadline, so it is advisable to apply well in advance of the deadline.

Søk her

Utlysning

10
apr 2025

The Minor Foundation for Major Challenges, LARGE GRANTS

Søknadsfrist: 10.04.2025
Click here for an overview of freequently asked questions (FAQ).    The Minor Foundation for Major Challenges – larger grants…

Les mer...

Lukk

Click here for an overview of freequently asked questions (FAQ). 

 

The Minor Foundation for Major Challenges – larger grants (step 1)

In this call for applications the foundation is looking for projects above EUR 10,000 – typically in the range of €20,000 to €200,000, although larger projects may be considered. The foundation will only consider applications that clearly fall under its strategy. Please consult the MFMC strategy carefully before considering submitting an application.

The application process for larger grants is in two steps. In the first step, you are welcome to submit a short pitch on behalf of your organization. After thorough evaluation by the foundation’s board, applicants may be invited to the second step, in which a full application will be submitted.

Step one of the application procedure may be completed electronically by clicking “Apply here”. In order to prepare your application ahead of time, click here to download a screenshot of the application form

 

Applicant with a Norwegian ID?

In order to submit an application to the Minor Foundation for Major Challenges your organization must submit a short description of the planned application to the secretary of the MFMC board. The purpose of the description is to determine whether or not your project clearly falls within the MFMC strategy and thus merits the attention of the board.

The secretary to the MFMC board, Mr. Tore Brænd, may be contacted at tore.braend@minor-foundation.no.

Please note that processing a description may take several days, and contact should therefore be made well in advance of the deadline for the relevant call.

Upon receiving preapproval, applicants with a Norwegian ID can easily access and register in UNIFOR's application portal through "ID-porten".

Applications by organizations not preapproved by the secretary of the board will be rejected.

International applicant without a Norwegian ID?

In order to access UNIFOR's application portal without a Norwegian ID, you have to request a user profile by contacting the secretary of the MFMC board. A user profile will be set up if the project is found to clearly fall within the MFMC strategy and thus merits the attention of the board. When contacting the secretary of the MFMC board, prospective applicants must  provide the following information:

- Name of organization

- Full name (as is written in passport) of organization’s contact person

- Organization's full postal address

- Contact person’s phone number

- Contact person’s e-mail address

- A short description of the planned application, for example the pitch or short description to be submitted in the application form, that clearly explains how the project falls within the strategic aims of MFMC (copy directly into e-mail, not as an attachment)

- Documentation that you represent an organization, in the form of an officially certified proof of registration (f. ex. tax registration) of your organization must be included as an attachment to your inquiry

The secretary to the MFMC board, Mr. Tore Brænd, may be contacted at tore.braend@minor-foundation.no. Please note that processing a request for a user profile may take several days, and that contact therefore should be made well in advance of the deadline for the relevant call.

 

Technical assistance

After your request for a user profile in the UNIFOR portal is granted, the UNIFOR staff will set up your profile and may assist with the rest of the application process as needed.

UNIFOR is a Norwegian organization and our working hours are 08:00-16:00 CEST. If you contact us on the day of the current deadline, we cannot guarantee that we will be able to assist you in time to submit your application. In such case you have to wait until the next call for applications is announced.

Please note that most of UNIFOR’s website is in Norwegian language. It is possible to use the Google translate button on the bottom left of the page. However, please be sceptical about the accuracy of the resulting translations. If you find the translated text difficult to understand, please contact UNIFOR’s administration for an explanation.

Søk her

Åpen prekvalifisering

10
apr 2025

The Minor Foundation for Major Challenges, SMALL GRANTS

Søknadsfrist: 10.04.2025
Click here for an overview of freequently asked questions (FAQ).    The Minor Foundation for Major Challenges – small grants…

Les mer...

Lukk

Click here for an overview of freequently asked questions (FAQ). 

 

The Minor Foundation for Major Challenges – small grants

In this call for applications it is possible to apply for smaller grants of up to EUR 10,000, provided that the application falls within the strategic aims of MFMC. Please consult the MFMC strategy carefully before considering submitting an application.

You are welcome to submit an application on behalf of your organization electronically by clicking “Apply here”. In order to prepare your application ahead of time, click here to download a screenshot of the application form.

 

Applicant with a Norwegian ID?

In order to submit an application to the Minor Foundation for Major Challenges your organization must submit a short description of the planned application to the secretary of the MFMC board. The purpose of the description is to determine whether or not your project clearly falls within the MFMC strategy and thus merits the attention of the board.

The secretary to the MFMC board, Mr. Tore Brænd, may be contacted at tore.braend@minor-foundation.no.

Please note that processing a description may take several days, and contact should therefore be made well in advance of the deadline for the relevant call.

Upon receiving preapproval, applicants with a Norwegian ID can easily access and register in UNIFOR's application portal through "ID-porten".

Applications by organizations not preapproved by the secretary of the board will be rejected.

International applicant without a Norwegian ID?

In order to access UNIFOR's application portal without a Norwegian ID, you have to request a user profile by contacting the secretary of the MFMC board. A user profile will be set up if the project is found to clearly fall within the MFMC strategy and thus merits the attention of the board. When contacting the secretary of the MFMC board, prospective applicants must  provide the following information:

- Name of organization

- Full name (as is written in passport) of organization’s contact person

- Organization's full postal address

- Contact person’s phone number

- Contact person’s e-mail address

- A short description of the planned application, for example the pitch or short description to be submitted in the application form, that clearly explains how the project falls within the strategic aims of MFMC (copy directly into e-mail, not as an attachment)

- Documentation that you represent an organization, in the form of an officially certified proof of registration (f. ex. tax registration) of your organization must be included as an attachment to your inquiry

The secretary to the MFMC board, Mr. Tore Brænd, may be contacted at tore.braend@minor-foundation.no. Please note that processing a request for a user profile may take several days, and that contact therefore should be made well in advance of the deadline for the relevant call.

 

Technical assistance

After your request for a user profile in the UNIFOR portal is granted, the UNIFOR staff will set up your profile and may assist with the rest of the application process as needed.

UNIFOR is a Norwegian organization and our working hours are 08:00-16:00 CEST. If you contact us on the day of the current deadline, we cannot guarantee that we will be able to assist you in time to submit your application. In such case you have to wait until the next call for applications is announced.

Please note that most of UNIFOR’s website is in Norwegian language. It is possible to use the Google translate button on the bottom left of the page. However, please be sceptical about the accuracy of the resulting translations. If you find the translated text difficult to understand, please contact UNIFOR’s administration for an explanation.

Søk her

Utlysning

15
apr 2025

Finn Wilhelmsens stiftelse

Søknadsfrist: 15.04.2025
  Finn Wilhelmsens Stiftelse Stiftelsen tar imot søknader om støtte til medisinsk forskning og kulturelle formål knyttet til Tønsberg og…

Les mer...

Lukk

 

Finn Wilhelmsens Stiftelse

Stiftelsen tar imot søknader om støtte til medisinsk forskning og kulturelle formål knyttet til Tønsberg og Nøtterøy.

STØTTEN GIS I FORM AV

- Vitenskapelige stipend
- Bidrag til dekning av utgifter til konkrete prosjekter, arrangementer
- Studiestøtte

Utdelinger gis vanligvis i størrelsesordenen 20 000-200 000. Eksepsjonelt gode søknader kan unntaksvis tildeles større beløp.

HVEM KAN SØKE?

Søknaden må falle inn under en følgende kategorier
1) Medisinsk forskning
2) Kulturelt formål
3) Studier

Personer som representerer konkrete tiltak, prosjekter, aktiviteter og organisasjoner som faller inn under stiftelsens formål oppfordres til å søke.

Søknaden må være knyttet til Tønsberg og/eller Nøtterøy.

Følgende vedlegg bes lastes opp i det elektroniske søknadsskjemaet hvis aktuelle

- CV med vitnemål, attester, annet
- Et resymé om organisasjonen det søkes for
- Fra organisasjonen: relevante attester, presseklipp/medieomtale, e. l.
- Bekreftelse på opptak til studiested

Søknader om støtte til studier må legge ved opptaksbevis. Søknader uten opptaksbevis vil ikke bli vurdert. Det er dessverre ikke mulig å ettersende dokumenter. Søknader kan fremmes når som helst i løpet av studiet.

Stiftelsen tar kun imot søknader elektronisk via UNIFORs søknadssystem.

Søknadsfrist er 15.april/15. oktober

Søkere kan forvente å få svar på sine søknader medio juli/medio desember.

 

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
apr 2025

Johan og Mimi Wesmanns Understøttelsesfond

Søknadsfrist: 15.04.2025
  Johan og Mimi Wesmanns Understøttelsesfond Fondets formål er å hjelpe trengende eller vanskeligstilte. STØTTEN GIS I FORM AV -…

Les mer...

Lukk

 

Johan og Mimi Wesmanns Understøttelsesfond

Fondets formål er å hjelpe trengende eller vanskeligstilte.

STØTTEN GIS I FORM AV

- økonomisk støtte
- bidrag til større prosjekter

Utdelinger gis vanligvis i størrelsesordenen 10 000 kr - 150 000 kr. Søknader kan unntaksvis tildeles større beløp.

HVEM KAN SØKE?

Det tildeles midler i tråd med Johan Wesmanns ønske til trengende og vanskeligstilte etter følgende prioriteringer

1) Fortrinnsvis til medlemmer av testators eller hans hustrus norske slekt.
2) Deretter til personer som arbeider eller har arbeidet i a) forsikringsbransjen eller b) med vitenskapelig forskning.
3) Til slutt, hvis det ikke finnes kvalifiserte søkere i de ovennevnte kategoriene, kan fondets midler brukes til å støtte andre trengende eller vanskeligstilte i eller ved Oslo. I denne kategorien prioriterer fondet tiltak og/ eller organisasjoner som hjelper større grupper mennesker.

For søkere i kategori 3, som gjelder støtte til tiltak for trengende eller vanskeligstilte i Oslo-området, vil fondet prioritere prosjekter eller organisasjoner som har bred sosial nytte. 

HVA MENES MED "TRENGENDE" OG "VANSKELIGSTILTE"?

Trengende: Personer som har økonomiske utfordringer som gjør det vanskelig å dekke grunnleggende behov som bolig, mat, helse, eller utdanning.

Vanskeligstilte: Personer som i tillegg til økonomiske utfordringer også har sosiale eller helsemessige problemer, som for eksempel alvorlig sykdom, funksjonshemming, eller andre situasjoner som begrenser deres evne til å leve et normalt liv.

KRAV TIL DOKUMENTASJON 

Søkere må kunne dokumentere sin situasjon for å kvalifisere for støtte. Dette kan innebære:

• Dokumentasjon på slektsforhold (gjelder søkere i kategori 1).
• Dokumentasjon på tidligere eller nåværende ansettelse i forsikringsbransjen eller forskning (gjelder søkere i kategori 2).
• Dokumentasjon på økonomisk situasjon (f.eks. skattemelding, legeerklæringer eller annen relevant dokumentasjon) som bekrefter at søkeren er "trengende" eller "vanskeligstilt" (gjelder søkere i kategori 1, 2 og 3).
• Ved søknad fra en organisasjon, skal det legges ved et dokument som underbygger at dens arbeid faller inn under fondets formål. 

 

Søknadsfristen er 15. april

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

25
apr 2025

Universitetet for miljø- og biovitenskaps forskningsfond

Søknadsfrist: 25.04.2025
  Universitetet for miljø- og biovitenskaps forskningsfond lyser ut stipendmidler Det lyses ut inntil 454 000 kroner i stipendmidler til…

Les mer...

Lukk

 

Universitetet for miljø- og biovitenskaps forskningsfond lyser ut stipendmidler

Det lyses ut inntil 454 000 kroner i stipendmidler til reiser og forskning for master- og doktorgradsstudenter ved NMBU.

UMBs forskningsfond er opprettet etter sammenslåing av en rekke stiftelser knyttet til tidligere Norges landbrukshøyskole. Fondet viderefører de opprinnelige fondsoppretteres hensikter og faglige interessefelt.

Det deles ut midler til forskning og undervisning innen skogfag og landbruk. Det kan også søkes om støtte til reiser i Norge og utlandet. For nærmere informasjon om fordeling av midler til utdeling, vennligst se stiftelsens vedtekter som du finner på fondets nettsider.

Fra og med 2024 gis det også stipender til forskning og reisevirksomhet med direkte relevans for landbruksøkonomi og landbrukshistorie.

Søknader må inneholde:

• En kort (2 - 3 sider) populærvitenskapelig prosjektbeskrivelse og et støttebrev fra veileder
• Budsjett for prosjektet, som må være detaljert, gjenspeile prosjektets mål og aktiviteter, og spesifisere eventuelle andre finansieringskilder
• Redegjørelse for hvordan prosjektet overensstemmer med § 2 i fondets vedtekter, eventuelt om aktiviteten har direkte relevans for landbruksøkonomi og landbrukshistorie
• En kort beskrivelse som viser søkers tilknytning til studie- eller ph.d.-program, veileder og fakultet ved NMBU

Søknader sendes inn gjennom UNIFORs søknadsportal, og de som ikke fyller formkravene, blir ikke vurdert.

Det er mulig å søke om inntil 40 000 kr.

Søknadsfristen er 25. april. 

Utlysning 2025 med presisering - norsk

Click here for the English translation of the call for applications.

 

Generell informasjon:

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
mai 2025

Advokat Thorvald Meyer og hustru Elsa Margrethe Meyers musikklegat

Søknadsfrist: 15.05.2025
  Advokat Thorvald Meyer og hustru Elsa Margrethe Meyers musikklegat Legatet støtter særlige talentfulle elever ved Norges musikkhøgskole, andre musikkstuderende…

Les mer...

Lukk

 

Advokat Thorvald Meyer og hustru Elsa Margrethe Meyers musikklegat

Legatet støtter særlige talentfulle elever ved Norges musikkhøgskole, andre musikkstuderende og unge kunstnere til videre utdannelse. Stipend gis til dekke av et studieopphold av rimelig varighet innen-/utenlands ved en høyere musikkinstitusjon eller hos en autoritet.

Fagområder som støttes er

- fiolin
- klaver
- sang

Samme person kan tildeles stipendet inntil 3 – tre – ganger.

Det bevilges inntil 50 000 kr til det enkelte formål

Søknadskriterier

Søker må være musikkstuderende med planer om videre utdannelse ved tidspunktet for søknaden. Søker må oppgi planlagte studieopphold og/eller studieprogram og instrument i søknadskjemaet.

Søknaden skal fremmes gjennom UNIFORs søknadsportal og må inneholde:

- kort beskrivelse av formålet og begrunnelse for søknaden
- oversikt over planlagte utgifter
- CV
- 15-20 min opptak

- opplysning om søkerens kontonummer og organisasjonsnummer

Merk at søknadsskjemaet avviser filer med kryptering, som elektronisk signerte eller ikke-redigerbare filer. Dette er fordi juryen samler alle søknadene i én PDF-fil, noe som ikke er mulig med låste dokumenter. Det finnes gratis verktøy på internett for å dekryptere PDF-er.

Vi gjør oppmerksom på at stipendinntekter på over 10 000, som tas som lønn, er skattepliktige.

Støtten kan bortfalle eller avkortes dersom søker mottar støtte til samme formål fra annen kilde. De som har fått bevilget støtte, skal skrive en kort rapport på maks en side, som også inneholder et regnskap og kvitteringer.

 

Søknadsfristen er 15. februar 

Normal svartid er 4-6 uker etter søknadsfrist

 

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
mai 2025

Det juridiske fakultets lovsamlingsfond

Søknadsfrist: 15.05.2025
Det juridiske fakultets lovsamlingsfond Lovsamlingsfondet støtter juridisk undervisning og rettsvitenskapelig forskning ved UiOs juridiske fakultet. STØTTEN GIS I FORM AV…

Les mer...

Lukk

Det juridiske fakultets lovsamlingsfond

Lovsamlingsfondet støtter juridisk undervisning og rettsvitenskapelig forskning ved UiOs juridiske fakultet.

STØTTEN GIS I FORM AV

- Bidrag

Det kan søkes om midler til kommende arrangementer. Allerede påløpte utgifter dekkes ikke.

NB! Ved ønske om å søke støtte til flere forskjellige prosjekter må en uavhengig søknad sendes inn for hvert av prosjektene.

HVEM KAN SØKE?

 Du må

- være tilknyttet Det juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo
- drive med juridisk undervisning eller rettsvitenskapelig forskning. Administrativt ansatte kan også søke.

HVA MÅ SØKNADEN INNEHOLDE?

Søknaden skal inneholde

(1) Ferdig utfylt søknadsskjema

Trykk «Søk her» for å åpne fondets elektroniske søknadsskjema.

(2) Søknadstekst.

Dokumentet lastes opp i søknadsskjemaet på angitte sted i PDF-format. Dokumentet skal bestå av maks 3 sider ved bruk av skriftstørrelse 12 og enkel linjeavstand.

Dokumentet må inneholde følgende:

- redegjørelse for prosjektets formål, evt. problemstilling, og forventet resultat.
- dersom søknaden gjelder seminar/konferanse, ber vi om antall deltagere, deltagerliste, samt informasjon om det er noen utenlandske deltagere
- dersom aktuelt, informasjon om planlagte seminar/konferanse er åpen for alle ved fakultetet
- informasjon om det søkes om annen ekstern finansiering, eventuelt fra hvilken kilde og hvilket beløp.

(3) Budsjett

Dokumentet lastes opp i søknadsskjemaet på angitte sted i PDF-format.

Budsjettet må være detaljert, gjenspeile prosjektets mål og aktiviteter, og spesifisere eventuelle andre finansieringskilder.

(4) Andre vedlegg

Det er mulig å laste opp andre vedlegg i søknadsskjemaet. Last kun opp vedlegg hvis relevant for din søknad. Vi ønsker bl.a. følgende dokumentasjon, hvis aktuelt:

- deltagerlister
- program
- lenke til arrangementer
- informasjon om hvor tildelte midler skal konteres må legges ved søknaden.

Merk at søknadsskjemaet avviser filer med kryptering, som elektronisk signerte eller ikke-redigerbare filer. Dette er fordi styret samler alle søknadene i én PDF-fil, noe som ikke er mulig med låste dokumenter. Det finnes gratis verktøy på internett for å dekryptere PDF-er.

NB! Sjekk at din søknad er komplett og inneholder all nødvendig informasjon. Dersom noe mangler kan du risikere at søknaden blir avslått.

Det er viktig at alle søkere opplyser om hvor pengene skal konteres i søknaden. Manglende kontostreng vil forsinke utbetalingsprosessen for alle søkerne.

 

Søknadsfristen er 15. februar | 15. mai | 15. september | 15. november

 

Hvis du ikke benytter alle midlene i henhold til søknaden og ikke kan dokumentere alle utgiftene, skal "overskuddet" tilbakebetales.

Hvis de tildelte midlene ikke brukes i henhold til formålet, eller hvis du ikke leverer en tilstrekkelig økonomisk rapport, skal midlene tilbakebetales til stiftelsen.

 

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post.

Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
mai 2025

Norges musikkhøgskoles legat til beste for musikkstuderende

Søknadsfrist: 15.05.2025
  Norges musikkhøgskoles legat til beste for musikkstuderende Legatet støtter musikkstudenter ved Norges musikkhøgskole og andre formål ved NMH. Det…

Les mer...

Lukk

 

Norges musikkhøgskoles legat til beste for musikkstuderende

Legatet støtter musikkstudenter ved Norges musikkhøgskole og andre formål ved NMH. Det kan søkes om støtte til deltakelse på mesterklasser, kurs, prøvespill, konkurranser og andre aktiviteter som bidrar til å supplere studiene ved NMH. Støtten skal brukes til dekking av utgifter til reise og opphold, til kursavgift eller til andre utgifter knyttet til deltakelse på disse aktivitetene.

Det gis ikke støtte til konsertvirksomhet, turnéer og/eller fonograminnspilling eller - utgivelse.

Særskilte tildelinger

Benny Dahl-Hansens minnepris til studenter og stipendiater som ønsker å spesialisere seg innen fagområdet «historisk oppføringspraksis». Fagområdet dekker i denne sammenheng interpretasjonspraksis frem til 1900 og omfatter alle klassiske instrumenter. Velbegrunnede søknader utover denne avgrensningen kan unntaksvis støttes. Tildeling skjer etter samme kriterier som øvrige tilskudd fra Felleslegatet. Det deles ut i alt kr 50 000 hvert år.

Kjell Aksel Liers minnepris gis til harpestudenter etter samme kriterier som øvrige stipender, se under. Det kan søkes om støtte på opp til kr 20 000. Prisene kan deles mellom flere søkere.

Søknadskriterier

Det kan søkes om støtte på vegne av kammermusikkgrupper, band og ensembler. Vurdering og eventuell tildeling skjer likevel individuelt.

Søker må være student ved NMH ved tidspunktet for søknaden. Stipendiater har også adgang til å søke. Søker må oppgi studieprogram og instrument i søknadskjemaet.

Det kan søkes om støtte til flere prosjekter i samme søknadsrunde, men tildeling vil kun skje til ett prosjekt pr søker. Det er ingen begrensning for fornyet støtte fra legatet så lenge søker oppfyller kvalifikasjonskravene.

Søknaden skal fremmes gjennom UNIFORs søknadsportal og må inneholde:

- kort beskrivelse av formålet og begrunnelse for søknaden
- oversikt over planlagte utgifter

- CV
- opplysning om søkerens kontonummer og organisasjonsnummer

Vi gjør oppmerksom på at stipendinntekter på over 10 000, som tas som lønn, er skattepliktige.

Støtten kan bortfalle eller avkortes dersom søker mottar støtte til samme formål fra annen kilde. De som har fått bevilget støtte, skal skrive en kort rapport på maks en side, som også inneholder et regnskap og kvitteringer.

 

Søknadsfristen er 15. februar.

Normal svartid er 4-6 uker etter søknadsfrist

 

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
mai 2025

Oslo Handelsgymnasiums stiftelse, UTEKSAMINERTE ELEVER

Søknadsfrist: 15.05.2025
Oslo Handelsgymnasiums stiftelse Oslo Handelsgymnasiums stiftelse er opprettet i 2011 ved en sammenslåing av alle skolens tidligere legater. Stiftelsens formål…

Les mer...

Lukk

Oslo Handelsgymnasiums stiftelse

Oslo Handelsgymnasiums stiftelse er opprettet i 2011 ved en sammenslåing av alle skolens tidligere legater. Stiftelsens formål er å støtte elever, rektor og lærere, samt uteksaminerte elever ved Oslo Handelsgymnasium.

Stiftelsen forvalter midler som skal komme skolen til gode, og støtter tiltak som viser og forsterker de verdier som Oslo Handelsgymnasium er opptatt av: rettskaffenhet, være inkluderende, ta hensyn til medelever og skolen som kunnskapsarena, inspirere til høy faglig kvalitet, og å utvikle konkurransedyktighet for skolens elever.

Dette skjer gjennom:

- Støtte for elever under skolegangen ved Oslo Handelsgymnasium
- Særskilte bevilgninger til stipend til rektor og skolens ansatte/lærere ved Oslo Handelsgymnasium
- Videreutdanning av uteksaminerte elever ved Oslo Handelsgymnasium

I denne utlysningen inviterer vi uteksaminerte elever ved Oslo Handelsgymnasium til å søke støtte til videreutdanning. Det er mulig å søke om inntil 30 000 kr. 

Søknaden sendes inn elektronisk gjennom UNIFORs søknadsportal.

Merk at søknadsskjemaet avviser filer med kryptering, som elektronisk signerte eller ikke-redigerbare filer. Dette er fordi juryen samler alle søknadene i én PDF-fil, noe som ikke er mulig med låste dokumenter. Det finnes gratis verktøy på internett for å dekryptere PDF-er.

 

Stiftelsen tar kontinuerlig imot søknader og har fast årlig søknadsfrist 15. mai.

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med stiftelsens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, vil kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må alle utgifter dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor stiftelsens formål vil kreves tilbakebetalt.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
mai 2025

Oslo Maritime Stiftelse

Søknadsfrist: 15.05.2025
I perioden 2022 – 2026 vil stiftelsen fokusere på å støtte prosjekter innen to hovedområder: 1. Norsk skipsfarts historie 2.…

Les mer...

Lukk

I perioden 2022 – 2026 vil stiftelsen fokusere på å støtte prosjekter innen to hovedområder:

1. Norsk skipsfarts historie

2. Utviklingen av Norsk maritim kompetanse og skipsfartsvirksomhet.

Dette planlegges gjennomført ved å

 

A. Tildele allmennyttige prosjektstipend til norsk skipsfarts historie.

Følgende typer prosjekter vil prioriteres:

a. Få, men viktige og større maritime prosjekter av historisk betydning
b. Dokumentasjon av norske sjøfolks innsats, primært i nyere tid, hvor det har vært utført særskilte oppgaver.

Stiftelsen ønsker å bidra til at prosjekter av historisk betydning og innsatsen til norske sjøfolk blir allment kjent, og at prosjektene skal nå ut til flest mulig.

Stiftelsen delfinansierer prosjekter.

 

B. Initiere til eller bidra i 1-3 store prosjekter innen skipsfartens utvikling. Prosjekter kan være innenfor:

a. Bærekraftig utvikling av skipsfart
b. Utviklingen av sjøfartsnæringens kompetanse

Stiftelsen ønsker å bidra til utviklingen av en bærekraftig skipsfart i tråd med EUs Taksonomi og FNs bærekraftsmål, og bidra til utviklingen av norske sjøfolks kompetanse.

Aktuelle prosjekter bør benytte nettverk og miljøer med kjennskap til næringen som kontaktpunkter for mottak av søknader. Dette kan for eksempel være Norges Rederiforbund, Oslo Rederiforening, Oslo Sjømannsforening, NTNU Marin Teknikk, Forskningsmiljøer som SINTEF, Redningsselskapet eller andre.

Stiftelsen vil ikke fullfinansiere prosjekter, men gi prosjektstøtte i samarbeid med andre større aktører.

 

C. Stiftelsens styre kan gi andre ekstraordinære tildelinger etter egen vurdering.

Aktuelle prosjekter er initiert av norske virksomheter/organisasjoner registrert i Foretaksregisteret/ Enhetsregisteret.

 

Hva må søknaden inneholde?

Søknaden skal fremmes elektronisk via UNIFORs søknadssystem og må inneholde følgende

- søknadstekst med beskrivelse av aktiviteter og formålet (gjenstanden) det søkes om midler til
- budsjett for det konkrete tiltak som det søkes midler til
- finansieringsplan for hele prosjektet, hvis relevant *

Personer som fremmer søknader på vegne av organisasjoner må i tillegg fremlegge følgende:

- organisasjonens vedtekter
- organisasjonens årsberetning og reviderte regnskaper for siste regnskapsår
- organisasjonens budsjett for inneværende år (ev. neste år, avhengig av )

Utdelinger gis vanligvis i størrelsesordenen inntil 200 000. Eksepsjonelt gode søknader kan unntaksvis tildeles større beløp.

Det gis i utgangspunktet ikke støtte til aksjeselskap. 


* Styret ønsker at fullfinansiering er sikret, slik at det hersker visshet om at tiltaket vil la seg gjennomføre i sin helhet.

Søkere som innvilges støtte må avlegge rapport om gjennomføringen av det omsøkte tiltaket når dette er fullført. Større tiltak og organisasjoner må fremlegge revisorbekreftet attest på at midlene er brukt i tråd med den godkjente søknaden. Rapporter leveres via UNIFORs søknadssystem og utfyllende informasjon gis i egne vedtaksbrev.

Stiftelsen tar kun imot søknader elektronisk via UNIFORs søknadssystem. Klikk «Søk her» for å bli videreført til stiftelsens søknadsskjema.

Det gis ikke støtte til enkelt-/privatpersoner.


Søknadsfristen er 15. februar | 15. mai | 15. september | 15. november

 

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post.

Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
mai 2025

Skattebetalerforeningens jubileumsfond

Søknadsfrist: 15.05.2025
  Søknadsmottak for Skattebetalerforeningens jubileumsfond Fondets formål er å støtte vitenskapelig forskning innen skatte- og avgiftsrett. Støtte gis i form…

Les mer...

Lukk

 

Søknadsmottak for Skattebetalerforeningens jubileumsfond

Fondets formål er å støtte vitenskapelig forskning innen skatte- og avgiftsrett.

Støtte gis i form av

1) vitenskapelige stipend
2) bidrag til dekning av utgifter til konkrete prosjekter
3) reisestipend
4) bidrag til dekking av utgifter ifm. deltakelse på konferanser, seminarer o.l. 

Bidrag gis vanligvis i størrelsesordenen 10 000 kr - 50 000 kr.  Eksepsjonelt gode søknader kan unntaksvis tildeles større beløp.

HVEM KAN SØKE?

Din aktivitet må falle inn under fondets formålsbestemmelse. Fondet ønsker å tilrettelegge for en praktisk rettet forskning innen skatte- og avgiftsrett.

Det gis støtte til enkeltpersoner og institusjoner, både i og utenfor universitets- og høyskolemiljøene.

 

Søknadsfristen er 15. februar | 15. mai | 15. september | 15. november

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med søknadens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, kan kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må bruken av midlene dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor prosjektets formål vil kreves tilbakebetalt av stiftelsen.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

21
mai 2025

Centre for Advanced Study (CAS) at The Norwegian Academy of Science and Letters, Young CAS Grant project applications

Søknadsfrist: 21.05.2025
The Centre for Advanced Study (CAS) in Oslo is now accepting applications for the Young CAS Grant for the period…

Les mer...

Lukk

The Centre for Advanced Study (CAS) in Oslo is now accepting applications for the Young CAS Grant for the period of January 2026 to December 2027.

Application deadline: 21 May 2025

The Young CAS Grant (YCG) is a collaborative initiative between CAS and the Young Academy of Norway (AYF), with support from The Norwegian Academy of Science and Letters (DNVA). The programme offers residential fellowships designed to empower and support young researchers in their pursuit of career development and network expansion. The applicant will serve as the PI of the project and collaborate with their handpicked international team of researchers, whereby they gain valuable experience as research leaders.

CAS will select two Young CAS projects for the period of January 2026 to December 2027.

 

Eligibility Criteria

To be eligible for the Young CAS Grant, applicants must:

• Have completed a PhD and be below the age of 40 at the application deadline. Extensions will be granted for statutory leaves of absence, compulsory military or civilian service, and continuous full-time and/or part-time sick leave equal to at least eight weeks full-time absence. There are no age limits for other project participants.

• Maintain a full-time academic position at one of our partner institutions throughout the entire period. The position does not have to be permanent, and you may change affiliation between partner institutions. Our agreements with our partner institutions ensures that the applicant will be granted paid leave by the home institution during the stay at CAS. Please note that your application needs to be supported by your head of department.

• While project leadership experience is preferred, it is not mandatory.

Are you currently employed in a temporary position?

Applicants in temporary positions are also eligible to apply for the Young CAS Grant. However, your employment period must cover at least your first year in the programme. If your employment circumstances for the second year of the program are uncertain, you can still apply. However, to receive funding for the second year, you need to be reemployed at one of our partner institutions. In this scenario, you are required to submit a second letter of support from your new institution’s head of section no later than two months before the start of the second year.

 

Project Focus

Like all CAS projects, Young CAS projects should align with CASs mission to further excellent basic, curiosity-driven, research. They should challenge given truths and demonstrate the potential to advance the research frontier of the relevant field(s). Researchers from all disciplines are encouraged to apply. However, please note that laboratory-based research cannot be conducted at CAS. Projects involving laboratory work, fieldwork, or data collection are welcomed if they aim to develop the theoretical aspects of the research.

Successful applications should clearly outline how the Young CAS Grant, through its gatherings, research stay and networking opportunities, will contribute to realising the project’s objectives and further the applicant’s career.

 

What you get as a Young CAS PI:

Each Young CAS PI will receive a grant of up to NOK 750 000 over two years, distributed as follows:

Workshops: Organise three intensive workshops with a budget of up to NOK 250 000

Research stay: Convene a group at CAS for a two-month research stay, with a budget of up to NOK 500 000.

CAS will provide administrative support to the PI throughout the project period.  

For a comprehensive breakdown of budget inclusions, please refer to the “What can the funding cover?” section below.

 

Detailed two-year programme

The programme is structured as follows:

Year 1 (January 2026 - December 2026)

• The first workshop, lasting three to five days, will take place in the spring semester of 2026 at CAS’ premises.

• The second workshop, lasting three to five days, should be held at the PI’s home institution sometime in autumn 2026. The workshop at the home institution enables the PI to retain connection to the institution’s research activities. This is in line with our partnership agreement and ensures the program delivers benefits to the broader research community and faculty.

Year 2 (January 2027 – December 2027)

• The PI gathers a group at CAS for a two-month period, enabling in-depth research activity.

• The third and final workshop will be held at CAS, with the possibility of hosting the event and dinner at The Norwegian Academy of Science and Letters (DNVA).
 

Throughout your project period CAS will offer:

• Assistance in planning and organising the three workshops.

• Three offices with a total of five well-equipped office spaces for the research stay at CAS during the second year.

• Well-equipped seminar rooms with video conferencing equipment. CAS is wheelchair accessible, with ramps and elevators.

• IT and library services during the research stay.

• Pleasant accommodations within walking distance of the Centre for researchers not based in the Oslo area.
 

Project planning and obligations as PI:

Attendance requirements:

Five office spaces are designated for each project in the Young CAS Programme. The programme supports group-based research and at least four of these spaces should be fully utilised throughout your stay.

As PI you must be present to lead the group during the entire two-month research stay at CAS. The PI should avoid being at the Centre alone for more than a few days at a time.

Researchers staying at the Centre for four weeks or more, including the PI, are referred to as fellows. Participants staying for less than four weeks may still be invited if office space permits. These shorter-term participants will serve as affiliated researchers on the project.

The members of your group should preferably consist of researchers from outside your home institution and/or from abroad. Moreover, to ensure continuity, we highly recommend that you invite fellows who can actively partake in the workshops and can stay at CAS for the entire two-months period.

 

Activities and other obligations

CAS is dedicated to foster an interdisciplinary, collaborative, and inspiring research environment. As a PI at CAS, you are encouraged to actively engage by attending daily lunches during your research stay. Additionally, once during your stay, as part of our lunch seminar series, you are expected to present your research to the other fellows in residence.

When planning your workshops and research stay please note that CAS is closed between 1 July and 14 August. Moreover, during the Easter week and the week between Christmas and New Year's Day there is no administrative support present at the Centre.

 

What can the funding cover?

The grant covers the following:

• Travel expenses for PIs and project participants who live outside the Oslo area.

• Accommodation expenses pertaining to the workshops and the two-month research stay at CAS. For participants from outside the Oslo area staying at CAS for more than 30 consecutive days, the current monthly rate to be used in the budget is NOK 29 000.

For stays shorter than 30 days the daily accommodation costs in apartments will increase. The current cost is NOK 1900/night.

Please note that accommodation expenses for PIs based outside of the Oslo area should not be included in the project budget. CAS will cover these costs by additional means.

In the case you need to bring family please contact us for further information.

• Food expenses:
-  Daily lunches for the project participants during workshops.
-  Occasional dinner outings, adhering to CAS’ fixed rates for restaurant outings. 
-  Participants staying in a hotel for shorter periods can have their dinner expenses covered, but the amount must be agreed upon in advance. Moreover, only food meals purchased in restaurants can be reimbursed, as we cannot refund grocery shopping.
 
• Teaching replacement costs. The budget can be used to cover documentable teaching replacements costs necessitated by participants’ stays at CAS in the second year. The draft must include estimated costs, the name of the researcher, and the period for the buyout. Please note that CAS does not accept overhead costs. The PIs do not need buyouts, CAS´s agreement with their home institutions grant them paid leave and cover any additional costs.

NOTE: CAS and the PI’s home institution provide venues for the workshops. CAS also provides office spaces and seminar rooms for the research stay in year 2. Thus, these costs should not be included in your budget draft.

 

The application must include:

• A description (3-4 pages) of the research project, including clear hypotheses/research questions and objectives. The project will be evaluated by a panel of generalists. This implies that the objectives and potential impact of your project should be clearly and succinctly explained, so that individuals outside your specific field of expertise can assess and understand the value of your research.

The focus of the application should be on what will be accomplished during and because of the grant. If you or members of your research group already serve as PIs of other projects with external funding, explain how these can complement the Young CAS project, how the different projects will be coordinated, and how CAS funding will provide added value.

• A plan (1 page) for implementing the activities during the project period. The plan should show how you will organize and lead the project to achieve its objectives, and how the workshops and research stay will contribute to their realization. The plan should also explain how the stay will benefit your professional development and research. Neither the workshops nor the research stay should be used to write applications. However, it will be considered an advantage if the project can be developed with the aim of applying for funding from other research funding bodies such as the Research Council of Norway and the European Research Council (ERC).
• A list of 3-8 researchers you will invite as fellows to your project. The list should include the participants’ academic titles, their area(s) of expertise and their institutional affiliations, as well as a brief reasoning for the composition of the group and how the members contribute to the feasibility of the project. However, a letter of intent from the participants is not necessary.
 
• A budget draft following the above guidelines. The budget draft must include information about the number of participants and an overview of the costs associated with travel, accommodations, and meals for each gathering and the research stay in year 2. The potential buyouts during the research stay must also be included. Please provide necessary explanations of the expenses. Download budget draft template here >
 
• A brief ethical self-assessment (no more than half a page) certifying that you are familiar with the relevant ethical guidelines. Please read our guidelines for ethics in research >
 
• A CV including a publication list. The CV should not exceed four pages. Download template here >
 
• A letter of support for the period of January 2026 to December 2027 from the head of section at your home institution. As noted above, you can still apply even if you do not know where you will be employed during the second year of the programme. If you are employed in a temporary position the letter of support should specify the exact period of employment.

It should also describe how the grant will enhance the applicants career opportunities and benefit the research of the department or institute.

Additionally, the letter shall serve as a formal confirmation that:

1) You will keep your salary and be exempt from other obligations during the periods of absence due to your Young CAS Grant activities and 2) Your home institution will host the second gathering during the first year.

If the research requires pre-approval from the Norwegian Data Protection Authority, the Regional Committees for Medical and Health Research Ethics, or a similar body, this must be obtained before the start of the project. In the application, you must confirm that the necessary pre-approval will be obtained.

 

How to apply? 

The application must be submitted electronically in UNIFOR’s electronic application system >

All documents should be written in English and saved and uploaded as PDF files. Required templates are available on the application portal.

The applications should be submitted by 23:59 on the specified date. Late submissions cannot be processed as the UNIFOR system closes after the deadline.

 

The selection process.

A selection committee, consisting of representatives from CAS, the board of directors, and the Young Academy of Norway (AYF), will present a shortlist to the CAS board of directors, which will ultimately select the two Young CAS Grants in September 2025.

The selection is based on scientific quality, the applicant’s merits and the project’s alignment with CAS’ mission and criteria in this call.

 

Applications that do not meet the formal criteria will be rejected.

 

Inquiries can be directed to adviser Helene Ramnæs >

 

Søk her

Utlysning

15
aug 2025

Felleslegatet for døve, Personlig søknad

Søknadsfrist: 15.08.2025
Klikk på knappen "Søk her" til høyre hvis du er privat person som vil søke om midler til Felleslegatet for…

Les mer...

Lukk

Klikk på knappen "Søk her" til høyre hvis du er privat person som vil søke om midler til Felleslegatet for døve.

Vi tar ikke imot søknader om innkjøp av ting som f.eks. møbler og pc.

Støtte fra legatet skal ikke erstatte ordinære offentlige støtteordninger fra NAV og Statens lånekasse.

Last opp samtlige sider av sist års skattemelding i angitt felt. Skattemeldingen kan lastes ned på Skatteetatens nettsider.  Usikker på hvilket dokument det er snakk om? Klikk her for eksempel. 

 

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med stiftelsens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, vil kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må alle utgifter dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor stiftelsens formål vil kreves tilbakebetalt.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

15
aug 2025

Felleslegatet for døve, Prosjekt søknad

Søknadsfrist: 15.08.2025
Klikk på knappen "Søk her" til høyre hvis du representerer en organisasjon / forening / institusjon som vil søke støtte…

Les mer...

Lukk

Klikk på knappen "Søk her" til høyre hvis du representerer en organisasjon / forening / institusjon som vil søke støtte fra Felleslegatet for døve.

Vi tar ikke imot søknader som gjelder drift og aktivitet.

Merk at søknadsskjemaet avviser filer med kryptering, som elektronisk signerte eller ikke-redigerbare filer. Dette er fordi styret samler alle søknadene i én PDF-fil, noe som ikke er mulig med låste dokumenter. Det finnes gratis verktøy på internett for å dekryptere PDF-er.

 

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning

01
jan 2026

Claus Johan Stamers legat

Søknadsfrist: 01.01.2026
Claus Johan Stamers legat Legatets formål er å være til hjelp for fysisk funksjonshemmede i Bergen og omegn til utdannelse,…

Les mer...

Lukk

Claus Johan Stamers legat

Legatets formål er å være til hjelp for fysisk funksjonshemmede i Bergen og omegn til utdannelse, videreutdannelse eller på andre måter slik at de kan komme i arbeid igjen.

Legatet kan også gi tilskudd til tiltak og aktiviteter for økt livskvalitet for fysisk funksjonshemmede som det offentlige ikke dekker.

 Støtten gis i form av

- stipend
- tilskudd

Stipend gis i størrelsesordenen NOK 5.000 – NOK 50.000.

Hvem kan søke?

Både enkeltpersoner og organisasjoner kan søke.

Enkeltpersoner må

- ha en fysisk funksjonshemming
- ha bostedsadresse i Bergen og omegn. Med omegn menes gamle Hordaland fylke

Og enten

- ha konkrete planer om utdannelse, videreutdannelse eller annen aktivitet som vil tilrettelegge for at du kan komme i arbeid igjen

eller

- presentere tiltak/aktiviteter som vil øke din livskvalitet, men som ikke dekkes av det offentlige

Legatets stipender skal være skattefrie og det er derfor ikke mulig å søke støtte til generelt livsopphold / utgifter som vanligvis dekkes av lønn (mat, husleie, osv.). Det gis støtte til merutgifter, gjerne som følger av funksjonshemningen, f.eks. til reise, utstyr o.l., men også til utgifter som følger den aktuelle aktiviteten eller tiltaket, f.eks. påmeldingsavgift, innkjøp av utstyr o.l.

Organisasjoner må:

- presentere tiltak/aktiviteter som ikke dekkes av det offentlige, og som vil øke livskvaliteten for fysisk funksjonshemmede i Bergen og omegn.

Dersom etterkommere av Elsebeth Stamer Wahl oppfyller kriteriene, er disse fortrinnsberettiget uansett om de er bosatt andre steder enn i Bergen og omegn.

Hva må søknaden inneholde?

- Legeerklæring som bekrefter at du har en fysisk funksjonshemming. Erklæringen innhentes og behandles i tråd med opplysninger gitt i søknadssystemets personvernerklæring. Vær sikker på at du ikke sender oss sensitive personopplysninger utover det som etterspørres.
- En kort søknadstekst om hva et eventuelt stipend skal brukes til
- En oversikt over utgiftsposter stipendet skal brukes til
- Informasjon om tidligere mottatte stipender til samme formål

All informasjon fylles direkte inn i søknadsskjemaet som det er linket til øverst på denne siden. Legeerklæring lastes opp som vedlegg.

Søknadsskjemaet avviser filer med kryptering, som elektronisk signerte eller ikke-redigerbare filer. Dette er fordi juryen samler alle søknadene i én PDF-fil, noe som ikke er mulig med låste dokumenter. Det finnes gratis verktøy på internett for å dekryptere PDF-er.

Rapportering

Personer og foreninger som mottar støtte fra legatet må dokumentere at midlene er brukt i tråd med beskrivelsen i søknaden. Rapporten skal leveres innen en gitt frist.

Hvis midlene er utbetalt til en organisasjon er det som dokumentasjon tilstrekkelig å levere et utdrag fra regnskap, f.eks. en hovedboksrapport (tidligere DH10-rapport), webrapport fra SAP eller tilsvarende utdrag fra regnskap som viser bruken av midlene.

Hvis midlene er utbetalt til en privat konto, skal rapporten inneholde regnskap og kopi av kvitteringer, originalbilag, e.l. for hele det tildelte beløpet.

Merk: Hvis stipendet ikke er benyttet i sin helhet i henhold til søknaden, og utgiftene ikke kan dokumenters, skal overskuddet tilbakebetales. Hvis de tildelte midlene ikke brukes i henhold til legatets formål, eller hvis det ikke leveres en tilstrekkelig økonomisk rapport, skal midlene tilbakebetales til legatet.

 


Søknadsfristen er 1. februar 2026

 

 

Skatteforhold og bruk av stipendmidler

Tildelte midler fra stiftelsen skal brukes i tråd med stiftelsens formål. Merk at stiftelsen ikke gir støtte til generelt livsopphold eller lønn. Midlene kan kun gå til å dekke merutgifter.

1. Merutgifter
Stiftelsen gir støtte til dokumenterbare merutgifter som oppstår som en direkte følge av den planlagte aktiviteten. Dette kan inkludere:

- Reiseutgifter knyttet til tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt (transport, overnatting)
- Kostnader til utstyr eller materialer som er nødvendige for gjennomføring av tiltak/arrangement/aktivitet/prosjekt
- Deltakeravgifter til konferanser, kurs eller lignende

Dokumentasjonskrav: Alle merutgifter må dokumenteres med kvitteringer eller tilsvarende bilag. Midler som ikke kan dokumenteres, vil kreves tilbakebetalt.

2. Generelt livsopphold
Stiftelsen gir ikke støtte til generelle levekostnader, som:

- Husleie eller boligutgifter
- Mat og daglige husholdningsvarer
- Strøm, vann og oppvarming
- Transport til og fra arbeid eller studier

Viktig: For å sikre at midlene brukes i henhold til reglene, og for å unngå skatteplikt, må alle utgifter dokumenteres og rapporteres. Eventuelle overskudd eller midler brukt utenfor stiftelsens formål vil kreves tilbakebetalt.

Generell informasjon

UNIFORs søknadssystem sender ut automatiske bekreftelser på mottatte søknader per e-post. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din søknad, bør du sjekke søknadens status. Dersom statusen står som «Lagret», er den ikke mottatt. Dersom statusen står som «Sendt inn», er den mottatt.

I de tilfeller hvor søknader ikke kan sendes inn, er det som regel snakk om brannmurer som sperrer for bruken av UNIFORs søknadssystem. Vi anbefaler i slike tilfeller å prøve å sende inn søknaden via en alternativ nettleser.

Ved problemer med innsendelse av din søknad bes du kontakte UNIFOR for veiledning. UNIFOR bistår gjerne med søknadsveiledning i kontortid i hele utlysningsperioden. Vi kan imidlertid ikke garantere hjelp hvis det oppstår spørsmål tett opp mot søknadsfristen, du bør derfor søke i god tid før fristen går ut.

Søk her

Utlysning